A Te otthonod a Mi sikerünk!

Mi az 5 gyakori hiba, amit sokan elkövetnek, amikor ingatlanközvetítőt bíznak meg?

Ha már döntöttél,amellett, hogy egy ingatlanközvetítőre bízod a lakásod eladását vagy vételét, fontos elkerülni az alábbi típus hibákat.

1. Ne hagyd magad elbűvölni a legmagasabb árat ígérő üzletkötő által.

Gyakran előfordul, hogy az üzletkötők ígérgetik a legmagasabb árat, ám ez sajnos sok esetben túlárazáshoz vezet. Esetleg kizárólagos vagy exkluzív szerződést is kérhetnek, vagy megtilthatják más közvetítőknek, hogy alacsonyabb áron hirdessenek. Ennek eredményeként az ingatlan túlárazott lesz, és kevés érdeklődést fog kiváltani az első hetekben. Ennek elkerülése érdekében érdemes realisztikus árakon gondolkodni.

2. Ne válaszd az alacsony jutalékú üzletkötőt kizárólag az ár alapján.

Az olcsó húsnak híg a leve alapelv itt is érvényes lehet. Az alacsony jutalék esetén az üzletkötő kevésbé  lesz motivált és ez csökkentheti az ingatlan értékét a hibás vagy érdektelen hirdetés miatt. A jó üzletkötő megtérül a munkájával, és ha könnyen enged az árából, felmerülhet a kérdés, hogy képes-e hatékonyan képviselni az  ügyfél érdekeit egy ártárgyaláson. Fontos az értéket és a minőséget szemelőtt tartani az ár mellett.

3. Az az üzletkötő kapja a megbízást, aki a legszimpatikusabb

Nagyon fontos a közös munka során, hogy az ügyfél és az üzletkötő megértse egymást, ezzel sokkal gördülékenyebben fog menni a közös munka. Ugyanakkor nem szabad, abba a hibába sem esni, hogy csupán a szimpátia miatt vagy éppen azért, mert a mindenre helyeslő "bólogató Jánost" választjuk. (Elnézést a Jánosoktól)

4. Az üzletkötő "kihagyja" a fontos lépéseket

Manapság egyre divatosabbak azok az úgynevezett "hozza az ügyfelet" üzletek.. Az az üzletkötő, aki ebbe belemegy, és nem is látta az ingatlant, nem lesz kompetens. Hogyan lehet ajánlani egy ingatlant úgy, hogy nem is látta? Nem győződött meg a saját szemével az állapotáról, a szomszédságról és arról, hogy mik is az előnyei? Sokszor a tulajdonosnak sem csak az ár a meghatározó, hanem kiköltözés, fizetési feltételek is mérvadóak lehetnek. Hogyan tud úgy ügyfelet kivinni az ingatlanba, ha ezekkel nincs is tisztában? Ha már az elején kihagy fontos lépéseket, elhagy információkat, akkor biztos, hogy jól fogja kezelni az ügyet? Milyen gondossággal fog eljárni? Ezeket a kérdéseket nagyon fontos feltenni magunknak. 

5. Minél többen hirdetik, annál jobb

Ha egy ingatlan nem kerül eladásra, több üzletkötőt is megbíznak, hátha valamelyik szerencsével jár. Ez bizony nagy hiba sok esetben. Hiszen  folyamatosan kapcsolatot tartani a sok üzletkötővel nehéz. Pedig az információ nagyon fontos! Hányan érdeklődtek, ezek közül hányan nézték meg az ingatlant, kinek tetszett és akinek nem, esetleg milyen kifogásokat talált? A sok hirdetés közül elég, ha egy-kettő nem az előnyös oldaláról mutatja be az ingatlant, és már csökken az érdeklődők száma, akikben a sokszori hirdetések láttán az is felmerül „mi a baja az ingatlannak, ha már ilyen olcsón sem megy el, pedig olyan sokan hirdetik!”